KÖPVILLKOR

Köpvillkor

Genom att handla hos Fyrbåken bok och present så godkänner du våra villkor. Du finner alla kontaktuppgifter via länken KONTAKTA OSS längst ner på Fyrbåken bok och presents startsida. Du kan kontakta oss dygnet runt via kontaktformuläret. Vill du hellre ringa så finns kontorstid och telefon-nummer också på kontaktsidan. 

Telefonen är ibland svårt att hinna med så säkraste sättet att kontakta oss är via kontaktformuläret. Förutsatt att det är arbetsdag så kommer vi att svara dig så fort som möjligt, vanligtvis inom några timmar, men ofta mycket snabbare. Att du som kund är nöjd och känner trygghet, är det viktigaste av allt för oss.


Betalningsalternativ

Betalning i Svenska Kronor ( SEK )

1. Klarna Checkout

(Faktura, Delbetalning, Konto, Kortbetalning, Direktbetalning via bank)

2. Fyrbåkens Förskottsbetalning

(Betala på valfritt sätt genom att sätta in din betalning direkt på vårt bankgiro nr. 611 - 1355

3. Fyrbåkens Faktura för Kyrkor och Församlingar

(Faktura 30 dagar) Ingen faktureringsavgift och ingen administrationskostnad)

4, Payson

(Kort och Direktbetalning via bank)


Klarnas villkor

Klicka på nedanstående länkar för Klarnas villkor

Fakturavillkor  

Kontoinformation  

Kontovillkor   

Villkor för Klarna Checkout  

Villkor för Klarna Checkout för köp i app
Klarna mobil  

Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation  


Fyrbåkens Förskottsbetalning

Välj själv valfritt sätt att sätta in beloppet till Fyrbåken bok och presents Bankgiro: 611-1355. Vi följer i allt lagen, full ångerrätt och reklamations-rätt. Ingen faktureringsavgift och ingen administrationskostnad.. När er beställning kommer in till oss, packar vi ert paket och förbereder allt. Så fort er inbetalning finns registrerad hos oss, skickas ert paket och ni får ett e-postmeddelande eller ett sms som berättar att ert paket är på väg.

Fyrbåkens Faktura för Kyrkor och Församlingar (30 dagar)

Vanlig faktura på 30 dagar avsedd för Kyrkor och Församlingar. Ingen faktureringsavgift och ingen administrationskostnad! Ångerrätt och reklamationsrätt enligt lag. Dröjsmålsränta 8,50%. Påminnelseavgift 50 kr.

Payson Kort och Direktbetalning

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. 
Läs mer om Payson


Frakt:

Alla priser är i svenska kronor och inklusive moms. För utlandet gäller postens taxa.

Fraktpriser: OBS! GRATIS FRAKT när du handlar varor för minst 500 kr!

Övriga fraktpriser:

Från 10 gram upp till 1999 gram = 39 kr
Från 2 000 gram (2 kg) upp till 2999 gram = 49 kr
Från 3 000 gram (3 kg) upp till 6999 gram = 69 kr
Från 7 000 gram (7 kg) och upp till 9 999 gram = 99 kr
Från 10 kg och uppåt enligt DHL:s prislista

Priserna gäller inom Sverige.


Leverans:

Vårt mål är att leverera er order senast inom 3 arbetsdagar/vardagar, förutsatt att produkterna finns i lager. Leverans sker till den adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress och hämtas på anvisat utlämningsställe för paket. Vi samarbetar med både DHL, och Posten som leverantörer. Om paketet väger över 2 kg så är det DHL som sköter leveransen som då kan försenas någon dag beroende på speditörernas egna körningar och upplägg av kör-listor. Det händer också att Posten har förseningar och störningar i sin distribution och detta ligger utanför vår förmåga att påverka. Var noga med att skriva korrekt e-postadress och mobilnummer vid era beställningar, för när vi skickar ert paket meddelar vi er att det är på väg och när paketet är framme för avhämtning så ber vi alltid Posten att de ska avisera er via sms eller e-post, det som passar er bäst beroende på vilka uppgifter ni har lämnat vid er beställning.

Ej uthämtade/utlösta paket
Vi debiterar  150 kr för att täcka våra hanteringskostnader för ej uthämtade paket.

Ångerrätt:

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar och får då dina utlägg tillbaka. Om du finner ett fel på varan så ska du så fort som möjligt  meddela oss genom att skriva ett meddelande i vårt kontaktformulär som du kommer till genom att 
KLICKA HÄR eller ringa oss på telefon: 073 83 70 195, eller skicka ett vanligt brev till Fyrbåken bok och present, Storgatan 30, 671 31 ARVIKA, och meddela vad som var fel. Skicka inte tillbaka någon vara förrän du har varit i kontakt med oss!

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du har rätt att undersöka varan men ska vara försiktig och inte göra en mer omfattande undersökning än vad som behövs. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös, förlorar du ångerrätten. För att ångerrätten ska gälla måste varan vara av sådan beskaffenhet att den kan återlämnas. Ångerrätten gäller inte för tidningar och tidskrifter. Inte heller för ljud och bildupptagningar eller datorprogram, där förseglingen är bruten. Med försegling menas även teknisk plombering.

Om du utnyttjar din ångerrätt ska du inom 30 dagar få tillbaka vad du har betalat. Du får själv stå för returkostnaderna när du sänder tillbaka en vara du ångrar. Däremot står vi för kostnader för att sända dig ersättningsvaror.


Bytesrätt:

Om du behöver byta din vara är du skyldig att leverera den i samma skick som du fick den och leverera den tillbaka i originalförpackningen. Du får själv stå för returkostnaden vid byte men vi skickar ersättningsvaran gratis till dig. Byte måste ske inom 30 dagar.


Reklamation:

Du har rätt att reklamera en vara om den avviker från det som avtalats och få din returfrakt betalad av oss. Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och du har tre års reklamationsrätt. Om du finner ett fel på varan så ska du så fort som möjligt  meddela oss genom att skriva ett meddelande i vårt kontaktformulär som du kommer till genom att 
KLICKA HÄR eller ringa oss på telefon: 073 83 70 195, eller skicka ett vanligt brev till Fyrbåken bok och present, Storgatan 30, 671 31 ARVIKA, och meddela vad som var fel. Skicka inte tillbaka någon vara förrän du har varit i kontakt med oss!


Garanti:


I de fall där garanti förekommer framgår det tydligt att det är en vara med garanti och det följer då en skriftlig garanti med varan. För närvarande har vi inga garantivaror, men för din vetskap i fall vi börjar sälja varor som innefattas av garanti, gäller följande:

Om en vara under garantitiden försämras på ett sätt som omfattas av garantin, betraktas den som felaktig. Du kan då kräva att:

    varan repareras

    du får en annan vara i stället

    du får avdrag på priset

    köpet går tillbaka.

 

I följande fall gäller inte garantin:

    en olyckshändelse efter att du fått varan

    vanvård

    onormal användning

    att du inte följt skötsel eller serviceanvisningar.


Personuppgifter:

När du handlar hos oss godkänner du att vi hanterar dina personuppgifter. De personuppgifter du lämnar till oss lämnas inte ut till obehöriga och hanteras enligt bestämmelserna i PUL (Personuppgiftslagen).

 
Minderåriga:

För att få handla  hos oss måste du ha fyllt 18 år.